Puhelinpalvelu työnantaja-asiakkaille

  • Työnantajalinja palvelee arkisin klo 9–16 numerossa 020 692 235.
    (Työnantajien palvelunumero muuttuu marraskuussa. Uusi numero päivitetään tälle sivulle)
    • Työnantajalinjalla vastataan nopeisiin kysymyksiin, jotka koskevat työnantajan etuushakemuksia, liitteitä ja lisäselvityksiä, päätöksiä, palkkatietojen ilmoittamista eri etuuksiin sekä työnantajalle myönnettävän etuuden käsittelyvaihetta.

    • Työnantajalinjalla ei vastata kysymyksiin, jotka liittyvät työehtosopimuksiin. Näihin kuuluvat esim. palkanmaksun edellytykset, vapaan myöntämiset yms. Näissä asioissa tukea antavat työnantajajärjestöt.

      Pysy ajan tasalla

      Tilaa Työnantajainfo! Saat sähköpostiisi ajankohtaista asiaa noin 6 kertaa vuodessa.

      Tilaa uutiskirje
  • Työterveyshuollon korvauksiin liittyviin kysymyksiin saat vastauksia alueellisista korvaushakemusten käsittelypaikoista.
     
  • Kansainvälinen työ. Kysymyksiin, jotka liittyvät lähetettyihin työntekijöihin, ulkomailta palkattaviin työntekijöihin tai maasta- ja maahanmuuttokysymyksiin vastaa Kelan kansainvälisten asioiden keskus (KV-keskus)  020 634 0200.

    • Suomeen tulevia työntekijöitä palvellaan In To Finland -palvelupisteessä, joka on Kelan ja Verohallinnon yhteinen palvelu.

Kun soitat työnantajalinjalle,

valitse ensin, mitä asiasi koskee. Valintasi perusteella puhelu yhdistyy asiaan perehtyneelle suomenkieliselle palveluneuvojalle.

1.    Sairausajan tuet, kuntoutus, eläkkeet: esim. sairauspäiväraha, osasairauspäiväraha, luovutuspäiväraha, kuntoutusraha, tartuntatautipäivärahat, 6 kuukauden tulot, ammatillinen kuntoutus, sairausryhmäkohtainen kuntoutus, työkyvyttömyyseläkkeen ja sairauspäivärahan maksaminen, työkyvyttömyyseläkkeen vaikutus sairauspäivärahaan.
2.    Työttömyys, työnantajan todistus työssäoloehdon selvittämistä varten eli TT4-lomake ja muut työssäoloehtoon liittyvät selvitykset.
3.    Perhevapaiden tuet (vanhempainpäivärahat ja perhevapaat, vuosilomakustannuskorvaus, työnantajan todistus joustavaa tai osittaista hoitorahaa varten).
4.    Toimeentulotuki.

Muissa asioissa voit soittaa Kelan yleisiin palvelunumeroihin, joissa vastataan arkisin klo 8-16.

Lue lisää

Viimeksi muokattu 2.10.2017
Sivu päivitetty 1.12.2016